اسلایدر

آلوده‌ ترين قسمت خانه كجاست؟
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

به گزارش برترین ها به نقل از سي‌ان‌ان، بسياري از مردم تصور مي‌كنند دست‌شويي‌ها آلوده‌ترين بخش يك خانه هستند اما حقيقت اين است كه سينك ظرفشويي بسيار بيشتر از دست‌شويي ميكروب دارد.

به‌طور معمول ميزان ميكروب‌هاي موجود در اين قسمت از آشپزخانه 100 هزار برابر بيشتر از دست‌شويي است.اسفنج‌هاي ظرفشويي هم از بهترين مكان‌ها براي رشد ميكروب به حساب مي‌آيند. در هر سانتي‌متر مربع از اين اسفنج‌ها هزاران باكتري زندگي مي‌كنند كه بعضي از آن‌ها ممكن است خطرناك باشند. بهترين روش براي در امان ماندن از اين عوامل بيماري‌زا تعويض مرتب اسفنج‌هاي ظرفشويي و خشك نگاه داشتن آن‌ها بعد از هر بار استفاده است.تخته خرد كن‌هاي آشپزخانه هم كه براي برش گوشت و سبزي‌ها استفاد ه مي‌شوند، مستعد رشد ميكروب‌ها هستند. ميزان باكتري‌هاي سطح اين وسايل 200 درصد بيشتر از دست‌شويي‌هاي فرنگي است.

فرش‌ها هم مهم‌ترين منبع جذب گردوغبار داخل خانه به حساب مي‌آيند. سطح آن‌ها سرشار از سلول‌هاي پوست و مو، باقي‌مانده‌هاي غذا، آلودگي‌ها و حشرات مرده است. خانه‌هايي كه با فرش پوشيده شده‌اند 10 برابر خانه‌هاي ديگر در خود گردوخاك دارند.

هر سطحي كه در خانه بيشتر توسط دست لمس مي‌شود به همان اندازه ميزان ميكروب‌ها در آن بيشتر است. بنابراين جاي تعجب ندارد كه دستگيره‌هاي در ورودي و درهاي داخل خانه تا اين اندازه به انتقال بيماري‌ها كمك مي‌كند. مراقب سبد نگهداري از لباس‌هاي نشسته هم باشيد. انواع مختلفي از باكتري‌ها در اين قسمت زندگي مي‌كنند كه بسياري از آن‌ها فقط در دماي بالاي 40 درجه كشته خواهند شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 18:13
mahnaz

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.